Leverans- och betalningssätt

Leverans- och betalningssätt
 
Stilettoshop.se erbjuder följande leveranssätt:
 
Leveransvillkor i sammandrag:

1. Produkterna har 14 dagars returrätt.

2. Produkten, som finns i lager, levereras inom 4-5 arbetsdagar som Postnordpaket. Om den beställda produkten är för tillfället slut i lager, ska kunden omedelbart informeras om detta via telefon eller email.

3. Om kunden har levererats en fel produkt eller produkten är felaktig, måste kunden utan dröjsmål kontakta Stilettoshop.se webbutiks kundservice antingen via email kundservice(at)stilettoshop.se

4. Stilettoshop.se är inte ansvarig om leveransen förhindras, svåras eller försenas på grund av faktorer, som Stilettoshop.se inte kan påverka, t.ex. störningar i kollektivtrafik eller någon annan liknande verksamhet, som hindrar eller förhindrar leveransen. 

5. Please visit our international website: www.stilettoshop.eu for deliveries outside Finland and Sweden.
 

Detaljerade leveransvillkor 
 
1. Leveranstid
 
Leveranstid är 4-5 arbetsdagar via Postnord. Vi strävar alltid efter att leverera så snart som möjligt. Om vi ser, att leveranstiden kommer vara längre än vanligt, kontaktar vi kunden så snart som möjligt via email eller telefon.
 
2. Leveranssätt 
 
Postnord paketautomat eller serviceställe 6,90€ ca 69SEK, Postnord hemleverans 9,90€ ca 99sek
Vårt ombud i Sverige är Postnord
Försändelsen kan följas upp med spårningskoden som skickas till beställaren när paketet har sänts.
 
Det är inte möjligt att använda postboxadress.

Returen är gratis och vi betalar returfrakten. Outlöst paket debiteras med 20 EUR ( ca 200 SEK) oavsett köpesumman.
 
Om värdet på beställningen efter returnering blir under 99 EUR (ca 990 SEK) debiteras fraktkostnader 6,90 EUR (ca 69,00 SEK).
 
Observera, att vi inte återbetalar fraktkostnader i efterhand eftersom retursedeln är färdig betalad. Kunden ska inte behöva betala för returnering av produkter. Om det uppstår problem och ni inte kan lämna in returen gratis, ta kontakt med vår kundservice per email: kundservice(at)stilettoshop.se 
 
3. Betalningssätt 
 
ONLINE-bank och Kreditkort
 
Internetbank- och kreditkortbetalningar hanteras av Klarna AB.
 
Paytrail Oyj / AB, FO-nummer: 2122839-7
(Tidigare Suomen Verkkomaksut Oy)
 
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Finland
Tel: +358 207 18 18 30 
 
Beskrivning av tjänsten
 
Paytrail Oyj köper försäljningsfordringen, det vill säga betalningsbeloppet, från online-återförsäljare och erbjuder dig möjlighet att betala med alla betalningssätt nämnda på betalningssidan. Betalningsinformation sänds till säljaren omedelbart!
 
Retur- och ångerrätt
 
Enligt Konsumentskyddslagen har kunden rätten att returnera produkter inom 14 dagar.  Alla beställningar gjorda mellan den 5.12.2024 till 23.12.2024 kan returneras fram tills den 15:e Januari 2025.
 
Information om betalningssätt
 
I bankonlinetjänst är mottagare Paytrail Oyj
Betalningen ska krediteras till säljaren
 
 
Betalningar via Paytrail Oyj 
 
Om ni vill betala via Nets.eu betalningssätt, fungerar Stilettoshop.se endast som marknadsförare av produkterna och tjänsterna och därtill levererar produkterna till köparen. Stilettoshop.se är bara ansvarig för marknadsföring, leverans och hantering av möjliga reklamationer. Om nödvändigt, kan ni visa klagomålet också till Paytrail Oyj.
 
Paytrail Oyj verkar som säljare på betalningar via Nets och handelstransaktioner är mellan kunden och Paytrail. Säljaren är ansvarig för alla skyldigheter i samband med köpet. Paytrail Oyj är också mottagaren av betalningen.
 
I Nets betalningssätt är säljaren av produkten och betalningsmottagaren Paytrail Oyj. Med reklamationer ber vi att först kontakta produktleverantören.
 
Kreditkort: Visa, Visa Electron, MasterCard och Eurocard.
 
Klarna faktura - 30 dagar betalningstid
Vuxna (över 18 år) kunder kan beställa produkter med faktura. Fakturan med 30 dagars räntefri betalningstid skickas till kundens email. Ni kan inte beställa produkter med faktura, om du beställer produkter till någon annan eller om leveransadressen är någon annan än den adress som ni har i befolkningsregistret.
 
När ni väljer att betala med faktura, kommer vi att kontrollera kundens kredit- och adressinformationer. 
 
Delbetalning - Klarna konto
 
Ni kan betala er beställning i delar med Klarna delbetalningsalternativ. När ni väljer delbetalning, öppnar Klarna AB kontot automatisk i samband med den första beställningen.
 
Ni kan förkorta saldot på kontot i sådana månatliga avbetalningar, som ni vill, men åtminstone antingen 50 SEK eller 1/24 av den totala summan,  beroende på vilken som är större.
 
Givetvis kan ni när som helst betala hela kvarvarande skuld.
 
Alla inköp, som ni har betalat med Klarna delbetalning, ska kombineras automatiskt i samma konto och samma månadsfaktura, också när ni betalar med Klarna konto i andra webbutiker. Ni får alltså bara en faktura med bara en faktureringsavgift, oberoende av antal beställningar. När ni har betalat hela fakturabeloppet, ska kontot stängas automatiskt.
 
Läs mer om delbetalningsalternativ här: https://klarna.com/se#account
 
För att godkänna ert köp i varukorgen, måste ni ange egen personnummer, adress i befolkningsregistret och information om årsinkomst. Ni får beslutet av er beställning genast efter att ni har bekräftat beställningen. När ni betalar första gången med avbetalning, får ni ett kontoavtal i post, som ni måste underteckna och skicka till Klarna AB. 
 
Kom ihåg att noga läsa genom delbetalnings kontovillkor på: klarna.com/se/villkor 
 
Frågor som gäller fakturor, kan svaras på genom att använda Klarnas elektronisk kundtjänstform på:
 
4. Ångerrätt och produktutbyte
 
Produkterna har full 14 dagars returrätt. Alla beställningar gjorda mellan den 5.12.2024 till 23.12.2024 kan returneras fram tills den 15:e Januari 2025. Den returnerade produkten måste vara oanvänd och oförändrad. Retursedel för gratis retur medföljer i paketet.
 
Var vänlig och returnera produkten till samma servicepoint där paketet har hämtats ut. Vårt ombud i Sverige är Postnord. Om kunden väljer att skicka returen med ett annat ombud,är vi inte ansvariga för leveransen. 
Om paket går förlorat är kunden ansvarig för värdet på paket. Vi ersätter därmed inte förlorade produkter eftersom kunden inte har följt returinstruktionerna.
 
Kom ihåg att spara kvitto på retur!
 
Observera, att vi inte återbetalar fraktkostnader i efterhand eftersom retursedeln är färdig betalad. Ni ska inte behöva betala för returnering av produkter. Om det uppstår problem och ni inte kan lämna in returen gratis, ta kontakt med vår kundservice via email: kundservice(at)stilettoshop.se 
 
Samma returrätt gäller skadade produkter eller felaktiga leveranser. 
 
Vi ber er anmäla följande information:
- Orsaken till returen (skadad (beskriv skadan) eller fel produkt)
- Kundinformation (namn / beställningsnummer)
- Önskar ni endast returnera produkten och få tillbaka pengarna på ert konto, eller önskar ni att vi skickar en liknande produkt för att ersätta den skadade eller felaktiga produkten (och återbetala eventuell skillnad).
- Återbetalning sker genom Klarna, som skickar email och ber om kontonummer.
 
Om ni önskar byta till en annan storlek, färg eller helt annan produkt, ber vi er göra en ny beställning på den. Vi justerar ert köp när vi fått tillbaka er retur. 
 
5. Återkallande av beställning
 
Kunden kan återkalla sin beställning, om leveransen inte har skett inom en rimlig tid. 
Återkallande ska meddelas till adress kundservice(at)stilettoshop.se. Vanligtvis meddelar vi våra kunder via email eller telefon, om leveranstiden skiljer sig från den normala leveranstiden. Stilettoshop.se förbehåller sig också rätten att återkalla beställningen och återbetala inköpssumman.
 
6. Kontaktinformation
 
Stilettoshop.se/Stiletto Oy
Puistokatu 80
85800 Haapajärvi
Finland 
 
Tel. + 358 50 324 9757
Email: kundservice(at)stilettoshop.se